Mitt tevetittande och kritik av programmen

Visst kan man väl tycka om teveprogram och ändå reta sig ordentligt på dom? Så tittar jag t ex på USA Next Top Model-tävlingen och jag retar mig förstås på hur dessa stackars tjejer blir behandlade. Nu i onsdags den 27 febr
fick de stackarna lägga sig i kistor på en kyrkogård och hissas ner i gravar!! Man kunde bli mörkrädd för mindre.
Men dom gör allt för att vara juryn till lags och ändå röstas varje gång en söt och gullig tjej ut. Juryns bedömningar och kommentarer gör mig också ordentligt ilsken, dom är så fel tycker jag och konstiga. Dom fulaste tjejerna blir kvar till slut, det kan vara skönt kanske för svenska tjejer som inte är nöjda med sina utseenden att titta på och det kan kanske ge dom sjävlförtroende.

Och nu detta om den svenska Idoljuryn som bytts ut. Den nya juryn ska vara snällare! Men det är det som är trist. Vissa personer som ställer upp är så fruktansvärt dåliga och dom behöver få veta det tycker jag mer eller mindre rått förstås. Visserligen var jag mycket missnöjd med att den gamla juryn sista gången behandlade den skönsjungande Andreas Sjögren oförskämt elakt och fortfarande vet jag inte varför.
I American Idol har vi samma jury år efter år och den som är mest intressant i denna är Simon Cowell, som är känd för sina hårda men oftast ärliga kommentarer. Så man respekterar honom.

På lördag är det så sista deltävlingen i Melodifestivalen och där trodde jag inte det var sant att svenska folket röstade speciellt på Opp och hoppa-låten. Helt otroligt. Men till ssit jag älskar tävlingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback