Någon statistik på blogginnehåll?

I Nybloggat kan man se rubrikerna och första raderna till en mängd bloggar, det är väl åtskilliga hundra miljoner personer som bloggar och som jag tycker och tror de flesta bloggar om sitt vardagsliv, dom går upp och dricker kaffe, går på gym, går i skolan osv ointressant i mitt tycke för de flesta andra. Men jag undrar ändå i datorns starka värld finns det någon statistik över bloggandet, t ex det svenska bloggandet? Men det är väl en omöjlighet
även för en dator att räkna ut? Visserligen har blogginnehållet på sätt och vis katalogiserat genom att man kan välja vissa områden för sitt bloggande och själv har jag valt allmänt, dvs allt mellan himmel och jord, dock vill
jag gärna skriva om sådant som jag tror kan engagera andra människor, dvs om sådant som berör oss i Sverige eller också ibland hela världen. Men såvitt jag förstår så är det ungdomskulturen som intresserar mest, dvs
modeikoner som bloggar har massor av besökare, t o m om man bara är knappt tonåring, så strömmar läsarna till. Mig ger det  en   åtminstone i Sverige bild av ungas stora ytliga intresse.  Så finns det förstås hos mig tillgång till Politikerbloggen där politiska artiklar kan kommenteras och det ger mer även om dem som kommenterar ibland verkar väldigt personliga och hårda i sina åsikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback