Premiär för min målargrupp och ännu en timme med Carolina Gynning.

Första kvällen på säsongen MEN jag trodde vi bara skulle diskutera verksamheten för våren men man hade missat maila mig att vi redan i kväll skulle måla! Jag kunde blivit sur men satt kvar en stund och tittade på de andra som hade fått beskedet. Vårutställningen blir i mitten av april as usual. Jag hade som de andra med mig målningar som skulle fotograferas för vernissagekortet. Vi målar alla olika och flera är mycket duktiga och ställer ut överallt. Men vi är många runt om i landet som är amatörer och som målar av fulla muggar. Etablerade konstnärer ställer ut på bl a Liljevalchs där man betraktar de mest konstiga grejer som konst. Min målargrupp målar sådant
som man lätt kan förstå vad det föreställer, hus, skogar, båtar, blommor. Det sista är populärt. Jag målade också blommor när jag började men tröttnade. Kopierar numera gamla mästare, jättekul. Men när jag kommit hem var jag ändå nyfiken på Carolina Gynnings skivdebut som det redan stått så mycket om i media. Visst är hon snygg
och charmig och jag som utvandrad skånska är förstås glad över att hon fortsätter att tala skånska och inte
som många andra skåningar som flyttar till huvudstaden snart försöker mer eller mindre bra lägga av med sin dialekt. Men hon fick ju all ´proffshjälp i världen för sin skivdebut och då kan visst alla bli sångerskor. En skivvideo gör hon förstås bra då hon i alla lägen är snygg. Jaja. Vi får väl se hur det går för Bert Karlssons nya favorit. Charmad var han i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback