Visst är webbkameror fantastiska?

Det diskuteras mycket just nu om s k övervakningskamerornas vara eller inte vara. Varför skulle det vara så farligt?
Jag tycker att det känns tryggt. Men vad jag är lycklig över är webbkameror som finns på olika platser i världen,
så klickar man på någon av de platser dessa finns på, så är man faktiskt där samtidigt som man sitter hemma vid datorn. Då krymper verkligen världen. Själv tittar jag först och främst varje morron på min barndomsstad Helsingborg och att se färjorna gå ut och in samtidigt som jag sitter här och tittar är helt underbart, för att inte tala om Åströms webbkamera som är uppsatt i Råå, där jag tillbringade mina första barndomsår. Den slår jag på varje morron och njuter av att se vågorna slå mot stranden och båtarna som går i Öresund. Helt otroligt. Men sedan kan jag slå på Time Square och jag är på mindre än en minut i New York, en fantastisk webbkamera där allt syns tydligt, tydligare bild än över Hbg, ja, varför sedan inte titta på London och Oxford street, inte så bra bilder  men ändå. Jag är ute och reser trots att jag sitter vid min datorstol. Waoo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback