Att ta efter ett tevekoncept blir inte alltid bra, SVT:s talangjakt

Vad i all världen är det här? tänkte jag når jag igår kväll tittade på SVT:s jakt på nya programledare. De tre i juryn"
med bl a Svante Josefsson var helt knasiga i mitt tycke. Hur dom kunde välja ut 20 st en del hel konstiga personer
att gå vidare i tävlingen SVT:s nya programledare fattade jag inte. Svante Josefsson valde ut personer som
talade göteborgska!! Det lät trevligt, tyckte han. Vad i all världen? Nej, det är inte alltid det lyckas bli bra program
om man tar efter andras, t ex i det här fallet TV4:s Idoltävling och Let´s dance, det är ju helt andra kriterier på dem
som väljs. Att man bottnar?? på någon som en i juryn sa tycker jag inte räcker för att välja ut kommande programledare. Ska tittarna rösta också? Det kanske hade varit lämpligt i det här fallet för det är ju vi som ska stå ut med dessa personer i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback