Delar problem med Tommy Körberg

Läser i kvällspressen om Tommy Körbergs dolda sjukdom som man kallar "insomni", dvs han kan inte sova en hel natt. Precis som jag ropade jag när jag läste artikeln. Precis som TK har jag inte sovit en  hel natt på decennier, kanske någon enstaka natt till min förvåning. Jag vaknar flera gånger pr natt och ligger vaken en halvtimme till en timme eller så, men till slut somnar jag. Det är otroligt frustrerande men jag går inte upp och gör något som vissa rekommenderar för då blir jag ännu mera vaken. Utan jag ligger och vrider mig, ibland tar jag en halv magnecyl. Skulle inte längre våga ta någon sömntablett men jag har sådana hemma, det är det enda läkarna rekommenderar numera, det tog jag som väldigt ung för min mamma hade samma problem och knaprade sömntabletter i mängder. Men hon fick till sist en massa ticks pga bifverkningarna. I de flesta fall somnar jag mitt i ett program framför teven och får kanske på så sätt min sömn i alla fall. Men jobbigt är det och att stå på en scen
och minnas orden, otroligt. så Tommy Körberg sjunger inte bara härligt, han har det förstås jobbigt med sin sömnbrist också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback