Enligt pressen har stockholmarna gått upp 1 900 000 kg i jul!!

Visst är det mums med all god julmat och hur många kan vara försiktiga och säga nej eller äta lite? Inte många.
Man säger sig en gång om året ska man väl kunna äta och må gott men oj man blir inte glad när man går upp på vågen och man lovar sig själv att nej nu måste jag skärpa mig. Men hur blir det? Själv skulle jag innan jag gick upp 2 kg i jul behövt gå ner 10 kg men hur blir det nu då? Varför har man så dålig karaktär? Hur jag än intalar mig att i kväll DÅ ska jag inte äta vare sig kakor eller godis men hur blir det? När sötsuget sätter in har jag inget motstånd.
Men jag ska förstås vara glad att det inte gäller sprit, för i så fall hade jag varit alkoholist vid det här laget. Nej, alkohol intresserar mig inte men godis, bakelser, kakor DET kan jag inte motstå PÅ KVÄLLARNA. På dagarna
äter jag inte mycket och inga kakor eller godis men vid 19-tiden då dyker godisjävulen upp och då är det kört.
MEN jag måste göra nått, jag skulle må oerhört mycket bättre det vet jag om jag gick ner. Jag läser goda råd i media men hu vad trista dom är när det gäller mat i alla fall.. En morot kl 8-9 på kvällen det hjälper inte mig. Så är det bara.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback