Fisk bort från restaurangernas menyer

Läser i DN om den nästan totala utfiskningen av torsk och också om rekommenderationer att minska sitt fiskätande! även när det gäller annan fisk. Det är klart att jag egoistiskt nog sträcker på mig och tycker att
jag får en viss revansch på alla som alltid gnäller på mig om mitt nekande att äta fisk överhuvudtaget. Jag
har alltså inte på det minsta sätt bidraget till torskens utfiskning, inte heller andra fiskars försvinnande.
Men naturligtvis är det skrämmande med alla djurarter, fisk och andra, som håller på att försvinna från vårt klot och allt vad det kan innebära för djur och natur och sist men inte minst för människan själv. Men det behövs
mycket information och då är det ju media som står för den. Guskelov så finns det människor som ägnar
hela sitt liv åt att forska i detta och sedan via massmedia, speciellt teve, informerar oss och får folk att ändra sina vanor. Men när det gäller bilkörningens utsläpp då slår folk dövörat till, är man van att färdas bekvämt
då struntar folk i miljön och  tänker istället på de pengar de har lagt ut för själva bilen och vill naturligtvis då ha användning för detta bekväma fortskaffningsmedel.  Själv tycker jag att det är underbart med bussar och tunnelbana. Motion får man också med att gå från och till hållplatser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback