I am the worrying kind, dvs jag lider av GAD

I Stockholmsgratistidningen City fick jag reda på vad jag led av, jo, GAD, generaliserat ångestsyndrom, men jag
är inte ensam , jag delar den med en halv miljon svenskar och då också förstås med Ola Salo som ju sjunger
att han är den oroliga typen. Jag oroar mig för allt och har gjort ända sedan jag var barn. Det förstör förstås mycket i min tillvaro att jämt vara orolig för det ena och det andra. Det förklarar också varför jag inte kan dela rum med andra med undantag för min sambo och mina barn när dom var små. Mina väninnor fattar inte varje jag inte vill åka på semester och dela rum med dom. Jo, bara om jag får eget rum, svarar jag för först då kan jag koppla av och vem vill betala extra för enkelrum när man kan dela rum. Jag har väninnor som t o m tycker att det går bra att dela rum med helt främmande personer! Men det var en mycket intressant artikel och enligt den kan man äta s k glädjepiller och slippa ifrån en del besvär. Men då jag också oroar mig för mediciners biverkningar så går det inte för mig. Jobbigt är det när man sitter på tunnelbanan och småungar klättrar upp och ner, då skriker jag ibland till när det ser för farligt ut.
Men nu vet jag alltså vad det är för fel, tack City för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback