"Räkna aldrigbort Hillary C" skriver Britta Svensson i Expressen den 4 jan

Britta Svensson skriver en krönika om Hillary Clinton som är mycket intressant och gripande om Hillary och hennes bakgrund som jag skäms att jag inte kände till. Hillary C led ju ett besvärande nederlag i kandidatvalet i Iowa men jag hoppas Britta Svensson har rätt att vi kvinnor ska inte räkna bort Hillary. Nu ligger New Hampshire-valet snart framför oss och det blir olidligt spännande att se vad som händer där. Att Iowa:s kvinnor inte ville
ha en kvinna som president gjorde säkert nederlaget för Hillary. Men som Britta Svensson skriver så skulle
Hillary som president bli en förebild för miljoner flickor världen över och citerar därmed Birgitta Ohlsson som är utrikestalesman för folkpartiet. Och så skulle det nog bli. Men som Britta Svensson skriver Hillary C får också det äckliga kvinnohatet att sticka upp sitt fula tryne men Hillary kan överleva allt, klara allt, så räkna inte ut henne än.
Som kvinna måste man tycker jag noga följa USA:s valkampanjer och tillsammans med min amerikanska väninna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback