Skilsmässor skadar barnen mer än man tror

Visserligen kan man tycka att en skilsmässa inte är bra för barnen, det har man säkert veta länge, men nu har forskarna
sagt svart på vitt, dvs barnen behöver inte föräldrar som älskar varandra utan föräldrar som HÅLLER  IHOP!  Det är naturligtvis lätt att säga till parterna, som intet högre önskar än att slippa se varandra. Ofta är det också så att även om barnen får träffa båda föräldrarna  så är det barnen som måste flytta på sig vecka efter vecka. När en närstående till mig skulle skiljas föreslog jag att föräldrarna flyttade ut ur huset och barnen var kvar med en förälder en vecka och den andra
veckan därpå. Då slapp de stackars barnen packa ner saker varje vecka eller ha dubbla uppsättningar av allting. Då slapp
dom gräl och andra tråkiga saker men fick vara i sin hemmiljö och kunde kanske "låssas" att den ena av föräldrarna var bortrest för att komma tillbaka nästa vecka.  Jag tycker att mitt förslag är inte så dumt, men vem genomför ett sådant?
Ingen tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback