Årets midsommarväder och Lissabonfördraget

Det kan väl inte vara många här i Sverige som är missnöjda med vädret, det har varit toppen såvitt jag förstår i hela långa Sverige. Vad underbart att få gå ut i naturen och njuta av den fräscha grönskan och höra på fågelsång! Min sambo och jag gjorde en skön promenad och kom då till ett jätteträd som var som ett "seqouia"-träd, delvis ihåligt och min sambo gick
in i trädet och jag fotade honom. Det blev en superbild men han hatar att bli fotad så skicka bilden vidare det fick jag inte
tyvärr. Men det har kunnat bli många "smågrodorna"-danser kring majstången och sill och nypotatis för dom som gillar
det. Nu i morron när vardagen börjar så är jag säker på att vi alla är nöjda med vädret i alla fall.

Så till Lissabonfördraget, jag är säker på att irländarna röstade nej för att EU inte skulle införliva fler länder. Det räcker som det är nu och det tycker jag också. Också Frankrikes president är skeptisk till ytterligare utvidning i motsats till vår statsminister som tycks gilla tanken. Nej, blir EU större blir det ännu rörigare och svårt att ena alla olika viljor och kulturer.
Det är rörigt redan nu tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback