Hans höghet prins Westling?

Det var väl många fler än jag som satte mig framför teven i den ljusa försommarkvällen och tittade på programmet
om att Daniel Westling från Ockelbo kunde bli prins om han gifte sig med Victoria. Victoria skulle ju lätt som en plätt kunna avsäga anspråket på drottningtiteln och gifte sig med Daniel och flytta till Ockelbo och bli hemmafru. Men hu
så hemskt, det vill hon absolut inte, men man kan inte äta upp kakan och ändå ha den kvar. Och när man gifter
sig med en person då gifter man sig också med dennes eller dennas släkt och hur skulle Daniels föräldrar och anhöriga känna sig när de måste närvara vid stora kungamiddagar. Nog skulle dom känna sig utanför och nervösa att inte uppföra sig korrekt och kanske också mötas av föraktfulla blickar från Victorias släkt ute i världens kungahus.
Vidare tror jag att om Victoria väl får sin Daniel då kommer hon att se på honom med andra ögon, hon kommer att reta sig på honom när han klantar sig i olika officiella sammanhang, vilket kanske inte är underligt då han inte
har vanan som andra i Victorias kretsar. Ja, det  hela är en underliga historia som man inte vet hur den slutar.
Kungen är dock enligt regelboken den som bestämmer vem hans dotter ska gifta sig med. Och det tror jag inte
är Daniel Westling från Ockelbo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback