Hur kommer Irland att rösta och vad innebär det för t ex oss?

I morgon får vi veta hur Irlands folk röstat om det s k Lissabonfördraget, röstar man nej kommer det att bli stora problem
för hela EU sägs det. Sanning att säga så vet jag inte vad det hela gäller, fattar inte varför det är så viktigt. Jag tycker att
jag fått höra att EU-parlamentet skulle få ännu större makt och det tycker jag personligen känns kusligt. Norge är inte med i EU och det tycker jag inte att man märker att dom har fått lida för. Istället får Sverige betala enorma summor till EU att
fördelas på fattigare länder. Det verkar förstås vara vackert men hur kommer det att gå för Sverige i framtiden? Är EU-gemenskapen så viktig? Tänk om Ryssland ilsknar till och startar krig mot EU då dras alla länder som tillhör EU
in i kriget och vad är det då för vinst? Man skulle gå in i EU för att undvika nya krig, eller hur? Ja, jag är dum som en kork egewntligen i den här frågan men det är kanske också många irländare och de röstar kanske därför nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback