Hur ska barnbidraget fördelas?

Då och då diskuteras barnbidraget, många tycker att de välbeställda behöver inte ha något barnbidrag osv. Men jag tänker på alla barn i världen som svälter, det lär finnas miljontals, så borde kanske antal barn pr familj skäras ner. Som som sagt i Kina, där man bara fick ha ett barn, men då tycker jag att man (i Sverige alltså) ska få barnbidrag bara för dom två första,
väljer man att ha fler, så får man stå för dessa kostnader själva. Jag tror då att många tänkte sig för om dom skulle skaffa fler barn eller ej. På mina morföräldrars tid fanns inte några barnbidrag, då fick familjer klara barnens alla kostnader själva. Ock det gick ju även om det lär ha haltat en hel del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback