Den 8 mars kvinnodagen!

En dag när jag stod och väntade på bussen, stannade en väktarbil på andra sidan gatan och ur steg två tjejer i hästsvans klädda i "polis"-bylsiga kläder. Dom såg så käcka och tuffa ut, dom antecknade något utanför ett hus och sedan fortsatte dom sin färd. Men dom såg som sagt så trevliga och attraktiva ut trots sina bylsiga kläder och hade jag varit kille så hade jag nog tänt på någon. Men jag kände mig stolt att vi numera har så tuffa och duktiga tjejer, som inte verkade rädda för någonting.

I dagens DN läste jag också en artikel med rubriken Krismöte slutade i kramkalas. Där står att krismötet mellan
Sydamerikas statschefer i Santo Domingo i Dominikanska republiken tog en förbluffande vändning. Stämningen i början var väldigt hätsk och kanske hängde krigsrisken på ett hår men plötsligt ändrades stämningen. Varför,
jo, de kvinnliga presidenterna i Chile och Argentina åstadkom ändringen med sin försonande samtalston och genom att påminna "gubbarna" hur väl de kom överens för några år sedan. "Gubbarna" skämdes väl och såg det hela på ett annat sätt förmodligen och krismötet som sagt slutade i kramkalas. KVINNOR KAN  och skulle kvinnor fått bestämma allt här i världen, så hade vi sluppit krig. Visserligen pratar kvinnor  skit om varandra och kankanske också vara falska men KRIG det vill dom inte ha.

Så leve kvinnan på KVINNODAGEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback