Det känns som att resa bakåt i tiden

Är vi i januari eller februari? För det kan inte vara i slutet av mars när snöstormen slår till utanför rutan? Det känns underligt inombords, först gladde man sig åt den tidiga våren och alla växter som började komma upp och slå ut och så detta bakslag. Gnäll inte säger någon, det kommer ofta väderbakslag, det borde man vara van vid, kanske inte när man läser om alla klimatförändringar som komma skall, ja, som redan är här. Men vädret är det inte man kan göra någonting åt. Annandagen, ingen tidning. Se på teve och lyssna på radio men nog finns det inget skönare än att ligga i sängen och lasa papperstidningen? Och nästa söndag måste man vakna en timma tidigare. Jättekul.
Dock har jag roat mig med att baka ett olivbröd enligt ett gammalt recept. Brukar bli mums-mums. Baka är en skön terapi.
Annars vad händer i välrden? Den misstänkta tyskan är släppt (!) och en 40-årig svensk riskerar l0 års fängelse
i USA för att han velat ha sex med en 14-åring! Men hur uppstår det här begäret efter småflickor? Jag fattar inte.
Men här i Sverige får väl män bara några månaders fängelse för samma sak. Många tror att pedofiler själva utsatts för övergrepp som barn och detta gör deras behov. Underligt.
Skönt egentligen att slippa läsa vad som förekommer i världen utanför, man behöver en dag åtminstone
av lugn och ro från alla mord, knivskurna och skjutna människor, våldtäkter m m.
Så jag bakar på. Sockerkakan blev misslyckad som jag bakade samtidigt till kvällskaffet, hade slarvat med
smörjandet av formen, så en hel del fastnade i den. Gott ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback