DN:s artikelserie om personer som växer upp med eller utan syskon

Mitt inlägg till DN:s Insidans artikelserie om att växa upp med eller utan syskon kom in idag, där jag berättar hur jag som växte upp som endabarn påverkades av detta för resten av mitt liv. Där fick jag också bekräftat hur värdefullt detta är att växa upp med syskon, vilken trygghet det är när föräldrarna har gått bort. Fördelen med att vara ensambarn är dock att man kan göra saker och ting utan att ha någon med sig, t ex gå på bio, på teater, ja,
t o m resa bort ensam. Man är sig selv nok som det heter på danska och det har som sagt sina fördelar.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Tycker tvärtom ! Om man haft syskon, som man växt upp med, då kanske man hade blivit mer härdad att VILJA vara ensam för att få lugn o ro......
Själv går jag varken på teater eller reser ensam - skönt att det finns vänner - dom väljer man ju också själv !

2008-03-05 @ 18:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback