Massor av amatörmålare i Sverige

Enormt många verkar måla i Sverige, jag är en av dom, och det är oerhört avstressande att sitta med ett gäng andra lika intresserade ett par timmar i veckan. Min grupp har guskelov ingen lärare, har någon någon gång då och då men själv har jag inte lärt mig mycket av några timmars undervisning. Men vad jag skulle vilja lära mig
är hur färger blandas. Det lär vara en grundläggande undervisning när man målar. Jag föredrar akryl som har den nackdelen att den torkar väldigt fort men å andra sidan är det lätt att måla över felaktigheter. Jag tecknar hyfsat och brukar göra det tunt innan jag börjar med akrylfärgerna men sedan är det som förgjort. Det blir inte bra. Mina färger är starka men jag är en barockmänniska som tycker om rött, guld och starka färger, så egentligen hör dessa
färgkombinationer samman med min personlighet. Nu ska den l0-kvinnostarka gruppen ha sin årliga vernissage.
Det är mycket jobb men kul. Har varit med i l0 år och har då och då sålt tavlor till ett mycket hyfsat pris. De yngre i gruppen vill ha mycket mera betalt för sina tavlor, dom menar begär man mycket tycker köparna att de köper något värdefullt. Men det är mycket jobb med en utställning. Men gud vad kul när människor strömmar in och tittar.
Jag trycker i ett hörn, vill inte som vissa andra göra reklam för mina tavlor, antingen tycker folk om dom eller så gör dom det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback