Min idol i Let´s dance VANN! Hurra! Och hon bor i min underbara hemstad HELSINGBORG!

Så var då 2008:års Let´s dance-tävling över och min favorit Tina (som jag ointresserad av matlagning som jag är inte har sett så mycket i teve förut) vann. Ringde flera gånger och röstade på henne. Hade speedwayföraren eller vad han är Tony vunnit hade jag blivit galen. Tina är också något som jag tidigare inte visste från min vackra
hemstad Helsingborg. Gud vad man blir nöjd när ens favorit vinner och tvärtom.  Trots det slog jag över till tvåan och såg den nystartade engelske thrillern Secret smile, som var rätt så otäck. Den går i två delar, Brotherhood och The Wire som tidigare gick på fredagkvällar var längre. Men mycket intressanta och skrämmande. Nu får jag tänka på min lilla släktmiddag i morron. Så något tevetittande blir det inte då. Tack och lov. Ögonen tar stryk av att sitta och titta på dataskärmen och teveskärmen. Läsa tidningar vågar man knappast nu för tiden efter allt hemskt som händer. Expressens journalist hade en bra fundering, dessa män som mördar små barn vill ofta hämnas på mamman. Och hur har världen blivit? Det är klart att man tittar på sådana lättviktiga program som Let´s dance,
man behöver koppla av från världens ondska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback