Anna Dahlbergs artikel "Applådera lagom" i Expressen den 30 maj

Först var jag väldigt skeptisk när jag läste om Expressens nya ledarskribenter, där bl a Anna Dahlberg är en av tre
kvinnor men sedan jag läst hennes ledarartikel i går "Applådera lagom" måste jag uttrycka min beundran för
henne. Hon verkade kunnig, rak och klarsynt. Hon gav Reinfeldt för en eloge för hans uppträdande inför Irakkonferensen men så uppmanade hon honom inte vara för undfallande kan man säga vid mötet med Iraks
premiärminister Nouri al-Maliki, som skulle ske igår. Al-Maliki skriver Anna Dahlberg har fortfarande inte visat att
hans regering är hela Iraks regering utan en intressegrupp för de båda shiapartierna Dawa och SCIRI och allt
detta menar Anna Dahlberg måste Reinfeldt ha i bakhuvudet när han träffar al-Maliki. Irak vill de stängda ambassaderna ska öppnas och det är självfallet rätt tycker skribenten. Vi har 100.000 irakier i Sverige och därför
är vi tvungna att engagera oss i Iraks framtid men dess regering bör Sverige inte omfamna helt  okritiskt. För denna har mycket kvar att bevisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback