Bemanningsföretag = vinstmaskiner

Såg på teve någon upprörd bemanningsföretagschef som klagade över att bemanningsföretag inte fick finnas på arbetsförmedlingen. Det är modernt med bemanningsföretag, så enkelt tycker många företag vid arbetstoppar eller sjuk personal att bara kalla in någon en tid utifrån och sedan good-bye. Men är det egentligen en vinst för det hyrande företaget? Jag har själv varit en tid anställd vid ett bemanningsföretag och till min fördel var att jag har snabb uppfattningsförmåga, vilket är ett måste i sådana här sammanhang, trots det gjorde jag fel stup i kvarten och fick
fråga den ordinarie personalen om råd och ändå blev det fel till slut. Det kändes förstås enormt pinsamt, då alla
anställda visste att jag fick mer betalt än dom och dessutom fick deras företag betala en ansenlig summa till
bemanningsföretaget. Det hör man ju inte minst om uthyrningsläkare, oerfarna AT-läkare, som får månadslöner
som stort överstiger de ordinarie mera erfarna läkarnas löner. Jag tror uthyrningsföretagen är åtminstone för oss
skattebetalare en stor förlustmaskin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback