En av 300? miljoner som tittade och lyssnade på tävlingen med stort T

På sätt och vis känner man sig som del av en jättefamilj vars alla medlemmar tittar på samma program i teve.
En rätt kul känsla men jag är förvånad över att även fattiga östeuropeiska länder har deltagare som är fantastiskt
klädda, nog verkar utsändningen komma från välbärgade länder och många, många sjunger på engelska. Serbien förvånar menar jag med all lyx och all skicklighet. Länderna som har tävlingarna kan man inte skilja åt, inramningen är dyrbar och elegant. Jag tycker att det är ett lyft för Serbien som många hatade oerhört ett tag. Jag minns när Nato
bombade sönder broarna i Belgrad och inte bara dem. Får se nu hur Kosovo-frågan löser sig. Länder i östeuropa har blivit så egoistiska tycker jag, så det där att tillhöra en stor familj det gör man nog bara i European Song Contest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback