Hillary Clinton hänger löst efter de sista valen?

Då jag håller starkt på Hillary Clinton och hoppas i det längsta att hon ska bli USA:s nästa och första kvinnliga president så blir jag nervös när jag hör att hon fortfarande ligger efter Barack Obama efter viktiga primärval. Jag förstår inte hur amerikanska väljare tänker, röstas Obama fram som demokraternas presidentkandidat då är
jag övertygad om att republikanerna vinner. Jag förstår inte vad man menar att USA vill ha förändring, vad för sorts
förändring? Presidenten menar jag kan inte göra något åt den enorma ekonomiska kris som USA nu står inför.
Och utan det minsta erfarenhet av presidentarbete hur i all fridens dar ska Barack Obama kunna ändra på den
så helt utan erfarenhet han är? USA påverkar fortfarande hela världens ekonomi men jag är rädd för att den
håller på att tappa greppet när det gäller att vara världens stormakt. Hillary Clinton kan tror jag behålla USA:s
fortsatta anseende som stormakt  och där är Obama chanslös I am sure.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback