"Irländska faran" artikel i DN den 19 maj

Jag skäms men jag är väldigt okunnig när det gäller EU och röstade blankt när det en gång begav sig. Nu ska
eller har EU-länderna rösta om något som kallas Lissabonfördraget och 13 länder av det totala antalet 27 har
röstat ja men bara ett enda land ska ha folkomröstning, dvs Irland, den 12 juni. Alla medlemsländerna måste rösta
ja. Fördraget är enligt artikeln  i stort sett detsamma som  röstades ner 2005.  Man blir ibland trots att man är okunnig fundersam över hur EU bestämmer, så läser jag t ex också idag att den färdiglagade maten till äldre måste forslas
långa sträckor, t ex så transporteras den färdiglagade maten till äldre i Umeå l00 mil!! från Lidköping och man
tycker vad i all världen är det här för dumheter. Varför gör man då så? Jo, EU har bestämt att en leverantör inte får ratas för att den ligger för långt bort!!! Vad är det här för dumheter? Inte gör det mitt förtroende för EU:s bestämmelser
större tvärtom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback