Ska vi ha marknadshyror?

Hyrorna ska då bli högre i innerstaden och i förorten lägre. Men är det så fantastiskt bra att bo mitt inne i stan med all trängsel och dålig luft. När jag åker från min förort utanför Stockholm och kommer in till stan så känner jag genast
hur dålig luften är och jag ser med beklagande på unga mammor med små barn i barnvagnar och dessa är ju helt nära marken, där luften lär vara som sämst. Och när jag åker tillbaka och kommer hem till vår våning alldeles intill skogen så tar jag ett djupt andetag och njuter av den friska och sköna luften. Det är klart att är man ung och går ofta på krogen då är det förstås bra att bo nära till allt nöjesliv och skönt att komma lätt och smidigt hem. Jag minns när man satt på tunnelbanan när man hade varit ute och roat sig och vagnarna var fulla av skrålande och fulla killar och tjejer. Inte överdrivet kul precis. Och sedan när man skulle hem i mörkret, då hade man hjärtat i halsgropen och tyckte att man såg busar överallt. Men krogtiden den går snabbt förbi och sedan är hemmalivet det dominerande och kanske inte så dumt med låg hyra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback