Vad vi konsumenter blir lurade!

Skulle städa idag och tog fram nya svampar, 10 st som jag köpt för ett tag sedan och till min förvåning till samma pris som tidigare MEN när jag nu jämförde de nya svamparna med de gamla som jag slängde, så var dom oändligt mycket mindre. På det sättet slapp stillverkaren höja priset men konsumenten blev lurad. Och det är förstås inte bara kökssvampar, toarullarna innehåller mindre papper och är också mindre. Men vad som retar mig mest är hur man blir lurad på annat sätt när man t ex handlar mat. Jag brukar inte titta på kvittot förrän jag kommer hem och i många fall när jag köpt något för att en vara varit nersatt, så har jag fått betala fullt pris när jag kommer till kassan. Ibland när det rör sig om ett större belopp så ringer jag och klagar och då får man uppmaningen att komma tillbaka med kvittot så ska det regleras. Men mindre summor struntar man i och tänk på alla yngre som inte bryr sig om kvitton! Skulle jag stjäla en burk för några kronor så skulle det bli polisanmälan osv med allt vad det innebär. Man kan bli mer än arg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback