Är det verkligen sant? Snökaos i Skåne!

I morse när jag tittade på Åströms webbkameras bild över strandpromenaden i Råå, lyste gräset lyste grönt och havet och himlen blå. Och häruppe var det glashalt på sina ställen, bor man i en förort så sandas det inte överallt och det gäller hålla sig på benen. Ringde min skånska väninna och berättade avundsjukt vad jag hade sett. Ikväll när jag kom hem slog jag på
datorn och Råå igen och fick en chock. Hela strandpromenaden var täckt av snö och rejält med snö. Var tvungen ringa
min väninna igen och berätta vad jag hade sett. Ja, här finns ett snötäcke på 3 dm!! Nej, man ska inte vara avundsjuk.
Nu kommer förstås snön hit till Stockholm också och då blir väl alla skidentusiaster jätteglada men inte en skånska, som
inte kan åka skidor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback