Varför förläggs alla aktiviteter till vintermånaderna?

Allt roligt sker på vinterkvällar, då det snöar, är kallt och framförallt halt. På sena våren eller tidiga hösten då händer ingenting tycker jag i alla fall. Nu ikväll ska min målargrupp ha Öppet hus men vem kommer och stirrar på oss när vi målar när det snöar och blåser ute? No-one I am afraid. Vid vår senaste målarkväll undrade jag varför vi inte kunde ha det här Öppna huset i oktober, vacker grönska, fortfarande rätt ljusa kvällar och framförallt varken snö eller kyla. Men jag måste väl iväg, har packat en väska med mina bästa målningar att visa upp. Köpt nytt målarunderlag, jag målar akryl och det stänker hit och dit, jag har regnbågens alla färger på händer (och t o m kläder) när jag går hem på tisdagkvällarna. Men ikväll måste jag vara försiktig och inte göra bort mig. Jag lutar mig mot de andra, som är JÄTTESKICKLIGA på att måla akvareller, ja, också i olja. Så mina grejer går man (OM det nu kommer någon eller några) snabbt förbi.

Kommentarer
Postat av: Josse

2008-11-18 @ 22:13:39
Postat av: Josse

Man går inte alls bara förbi dina grejer!

Jag älskar dina tavlor! Du är skicklig!

Stor kram

2008-11-18 @ 22:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback