Varför accepteras Kosovos frigörelse men inte delar av Georgien som vill bryta sig loss?

Alla EU-länder var snabba att erkänna Kosovo som en självständig stad trots Serbiens protester men när två delar av
Georgien också vill bryta sig loss då protesterar EU med full kraft. Vad menar man? Det är klart att Rysslands ledare
blir ursinniga över sådana olika ställningstaganden. EU som kom till för att bringa ständig fred i Europa kommer kanske nu att bidraga till ännu ett världskrig. Och Ryssland som har hela stormakten Kina bakom sig, Kina som kritiserades oerhört
hårt inför och under Olympiaden. Och utbryter nu ett krig så kommer inte lilla Sverige som under andra världskriget att
ställas utanför. Här kommer kanske bli som i Bosnien, vem vet. Dystra spekulationer men jag tycker inte de kan uteslutas helt.

Kommentarer
Postat av: Peter Ingestad

Folk tror förstås att jag är tokig.



Jag är vid mina sinnens fulla bruk som torde framgå av de artiklar som nyligen censurerats bort på tegeringsorganet Newmills.



Är du rätt för staten? Frågar regeringsorganet Newsmills.



Ja, visst är jag det! Den är ju livrädd för mig.



Olof Palme! CatsFalck! Lena Gräns! Carl Algernon! Hilding Eek! Ingvar Heimer! Gunnarsson! Makrana Winbergh! Odd Engström... Milan Valverius... Sten Andersson... CurtNicolin... PETER INGESTAD???



Bofors. Iran. Stasi.



Tror ni jag är tokig? Kolla min egen blogg. Jag är hur redig som helst.



RIV UPP FRA-lagen!



http://luzgannon.blogspot.com/

2008-09-03 @ 15:55:25
URL: http://luzgannon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback