Montalbano, teves förnämsta deckare!

Egentligen skulle man suttit och ätit gott på någon skön uteservering denna verklige sköna sommarkväll men jag
satte mig ändå framför teven för att stirra på Montalbano, min favoritdeckare. Men den här säsongen av denna deckarserie
tycker jag är jobbig för den framställer alla italienska kvinnliga medspelare som karlgalna. De hänger sig på karlarna
som galningar, som kvinna skäms man över deras beteenden. Manusförfattaren förstås som vill hänga med i sexisttiden
men det blir tråkigt. Nej, Montalbano var bättre förr när han bara löste mordgåtor och ingenting annat.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag gillar också Montalbano ! När det gäller fruntimrerna som krälar runt omkting o på honom belyser ju hur de är nuförtiden ! Lägg märke till att på stan är det mest tjejerna, som klänger på ganska generade killar iblad....

Ikväll blir det i alla fall den underbara Viktorias fyllkalas !!

2009-07-14 @ 17:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback