Jordens överbefolkning vårt största bekymmer

Finanskrisen slår hårt mot hela vårt jordklot men jag tror att den största faran för oss är överbefolkningen. Dessa enorma
människormassor förstör inte bara miljön men också jordens möjlighet att livnära alla som finns här och med varje sekund blir många fler. Det går inte längre tror jag att säga att vi ska föda fler barn av det och det skälet. Vi i Sverige  priviligierar
dessutom banrafödandet i och med att alla skattebetalare betalar ett mycket högt barnbidrag för varje barn och därigenom uppmuntrar familjer till att skaffa fler och fler barn. Många tycker som jag ge bidrag till ett eller två barn men får man fler barn så får man försörja dessa helt själva. Något som man borde tänka över i dessa finanskrisens tider.

Kommentarer
Postat av: Dennis Hjort

Jag håller med. Men man kanske inte borde ta slute ge barn bidrag om man får för många barn för en medelsvensson skulle inte kunna försörja sin barn utan att gå i personlig konkurs. Men annars har du helt rätt jorden är överbefolkad och det kommer bara bli värre med åren. Det finns nästan 7 miljarder människor på den är lilla planeten och det ökar med 15 miljoner varje år.



År 1820 var vi på jorden 1 miljard, 1920 var vi 2 miljarder, på 1960-talet var vi 3 miljarder och 1999 var vi 6 miljader. Så det ökade med 3 miljarder på 39 år, Tänk hur många vi kommer att vara 2039..

2009-04-28 @ 13:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback