Vad härligt få se filmen Da Vinci-koden lör 9 maj på 6:an!

Läste med stor spänning Browns uppmärksammade bok Da Vinci-koden för ett antal år sedan men den var jobbig hänga med i. Sedan blev ju boken film, en film som fick dåliga recensioner, så jag gick inte och såg den. I går kväll den 9 maj
visades den emellertid på kanal 6 och jag tänkte, äsch, jag kan väl se den då. Och vad jag blev glatt överraskad! Den var
så intressant och spännande att se den och NU förstod jag mycket som jag inte fattat när jag läste boken. Men för dom
tittare som inte läst boken var filmen nog helt obegriplig och väldigt rörig. Men jag var JÄTTEGLAD att jag såg den! Nu kommer en ny film av Brown Änglar och demoner också den med Tom Hanks. Den boken har jag inte läst men bör nog
göra det innan jag ser filmen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad roligt med en positiv upplevelse om filmen. Jag tyckte nämligen att nästan allt väsentligt från boken lämnades ute vid filmatiseringen. Ska nog också gå och se "Änglar och demoner" (mest för Stellan Skarsgårds skull), för den boken var helt omöjlig att komma igenom.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback