Dagens Nyheters 5-punktsprogram

I går hade Dagens Nyheter på ledarsidan ett s k 5-punktsprogram, dvs de (ledrskribenterna?) skrev vad de tyckte
borde ändras först och främst i Sverige, det var lärarnas roll, det gällde avgift på muséer och till högskolor osv.
Det var en hel del synpunkter och vissa var riktigt bra tyckte jag som svarade på alla punkterna. Men idag kom
DN:s journalisters inställning till EU och vad man ytterligare borde bestämma där. Inte på en enda punkt kunde jag hålla med. Jag tycker som Frankrike inte att Turkiet ska vara med i EU, Turkiet tillhör inte Europa och hur mycket problem skulle det inte bli när alla arbetslösa turkar svämmar in över övriga EU-länder. Vidare tyckte DN
till min häpnad att vi skulle tillåta fri invandring utanför EU men man måste ju vara realist, vi kan inte ta emot alla
som behöver hjälp. Jag håller faktiskt med Bert Karlsson som ju startade Ny Demokrati. Varför inte hjälpa människor på plats, så att dom inte behöver byta land eller hem. Vidare tyckte DN att vi dvs Irland skulle godta
Lissabonfördraget som skapar så mycket restriktioner. Nej, jag hoppas att Irland röstar nej också denna gång.
Jag tycker att EU är ett stort misslyckande åtminstone för Sverige. Se på Norge så välmående det landet
har blivit trots eller snarare pga att inte vara med i EU
Jag älskar och har alltid älskat mitt Dagens Nyheter men de journalister som arbetar där nu gillar jag till större
delen inte men svårt byta morrontidning efter många år.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag har länge tyckt att Sverige borde haft bättre koll på vilka som släpps in i detta landet.Att Norge har det så bra är nog främst oljans förtjänst - till viss del kanse också att de sluppit betala EU-pengar, men i princip tycker jag att EU-unionen är rätt tänkt. EJ Turkiet, det håller jag med om ! Vad beträfar invandring, skulle alla länder i Europa tvingas ta emot lika många flyktingar ! Finland smet ju undan allt ansvar o till viss del Norge.

2009-09-20 @ 18:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback