Alla som klagade på flygstoppet borde ha sett Flygkatastrof i vulkanaska i 4an!

Med svaga ben o armar satte (halvlade) jag mig vid teven i går kväll, ville se fyrans program Flygkatastrof i vulkanaska som gick på fyran och som handlade om när ett British Airways plan 009 var på väg från Malaysia
till Australien för ett 20-tal år sedan råkade planet komma in i ett moln med vulkanaska och planets alla
fyra motorer stannade!! Hela händelseförloppet skildrades genom en rekonstruktion och det såg fruktansvärt
otäckt ut och personalen hade inte en aning om vad som skedde. Jag och alla som tittade satt är jag säker
på med hjärtat i halsgropen! Fruktansvärda scener av oro och panik spred sig i planet. När allt hopp verkade
ute började plötsligt motorerna arbeta igen. Och planet kunde gå ner o nödlanda i Jakarta!! Det fina med filmen
var att de som hade varit med live intervjuades och kunde berätta om vad som hände men det allra förnämsta
var förstås att till sist berättade en expert vad som hade hänt och visade bilder på hur vulkanaskan kunde för-
vandlas. Och DÅ var det lätt att förstå VARFÖR alla flygbolag stoppade flyget!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback