Förstår inte Dagens Nyheters journalisters artiklar

Min älskade morrontidning är Dagens Nyheter men jag förstår inte deras nya journalister. Idag tisdagen
den 3 aug t ex skriver dom och menar att romer är välkomna hit precis som alla andra. Själv har jag
tyvärr bara negativa upplevelser av romer. Såg en dokumentär i vintras om hur romerna i Frankrike
uppfostrar sina barn att bli tjuvar!! Det var helt OK tyckte den romer som intervjuades!! Själv har jag
en tråkig erfarenhet av hur de kan uppföra sig. Jag var i Nizza o stod o väntade med en massa andra
på flygbussen som skulle ta oss till flygplatsen för hemfärd till Stockholm. Då kom en ung romersk
kvinna med ett litet barn på armen och sträckte fram handen o då jag hade en hel del franska slantar
kvar, tog jag upp min handväska o lämnade mina pengar till henne. Då dök plötsligt en massa romer
upp och ställde sig runtom henne och tiggde också. Men så kom bussen o vi åkte iväg. Då frågade
guiden om vi hade våra pass och jag tittade pliktskyldigast i min väska och vad hände då? Jo, både
mitt pass och min plånbok var försvunna!! Stulna av de tiggande romerna!! Det blev jobbigt. Jag fick
sitta hos passpolisen väldigt länge o försöka på dålig franska förklara vad som hade hänt och dom
skulle förstås skriva rapport. Under tiden kunde ju planet inte flyga o många passagerare var väldigt
ilskna på mig. Och när jag så kom till Arlanda blev jag inte insläppt i Sverige för jag hade ju inget
pass!! Långt om länge sedan passmyndigheten haft kontakt med Nizza fick jag komma in i mitt
hemland Sverige!! Pengarna 500 kr försvann för evigt och ett nytt pass var inte billigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback