En bruten framtand förstör mitt liv!

Igår hände det som inte fick hända, jag bröt av en framtand, dvs den mindre tanden intill framtänderna. Och vad gör man, en tandläkare snabbt förstås. Men gamla tandläkaren har flyttat eviga vägar och jag måste skaffa en
ny, ringde och ringde, ingen tid fanns, till sist lyckades jag komma till en manlig tandläkare som hade tid.
Kl 17 var jag där i god tid, en mycket sympatisk läkare kom efter ett tag, jag fick först skriva i och svara
på en massa hälsofrågor en blankett. Och så kom då undersökningen. Tandroten måste dras bort!! Nej, nej nästan skrek jag, jag vill inte dra ut några tänder! Gjorde det för ett antal år sedan och blev jättesjuk efter. Men det
var ett måste sa tandläkaren och försökte förklara varför. Nästa vecka skulle det ske. Efter en sömnlös natt
bestämde jag att inte dra ut tandroten. Ringde tandläkaren och sa det men han var oresonlig, det gick inte utan
att roten drogs bort. Jag kunde få infektion i den avbrutna tandstumpen osv. Till sist gav jag med mig och
om en dryg vecka ska det ske. Klarar jag det? Who knows.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback