Vill våra invandrare integrera sig?

Jag som sagt tror inte det. De vill leva som de gjorde i sina hemländer och många  som kommer hit är släkt eller
vänner, så de fortsätter att leva som de gjorde tidigare utan att i någon större utsträckning följa åtminstone inte
våra kulturella seder. I gårdagens DN läste jag som jag skrev i min förra blogg om en insändare som beskrev
ett assyriskt bröllop som väldigt tjusigt och vackert med 500 gäster!!! Hur många svenska par har som sagt råd
med ett sådant bröllop?? Och insändaren vill också säga att såvitt jag förstår att invandrare från andra länder
har en mycket tjusigare kultur osv.
Men vad som också gör mig ordentligt sur är att dessa flyktingar efter ett tag i Sverige åker på semester!!! till
landet dom flytt ifrån och har med sig enorma mängder prylar som de sedan delar ut till släkt och vänner.
Att sedan äldre människor får sitta inlåsta på äldreboende pga att det inte finns pengar till personal det verkar
inte bekymra dem som hyllar invandringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback