Skillnaden mellan miljö och klimat?

Ja, vad är det för skillnad? Miljön menar jag påverkar klimatet och tvärtom. Jag tycker verkligen att de båda är i symbios med varandra. Och nog måste vi vid denna jul 2011 vara överraskade av vädret, regn, regn, inte en gnutta snö ända upp i Stockholmstrakten där jag bor. Och förra vintern då det var oerhört mycket snö och kallt.
Jag kommer att tänka på ett engelskt ordspråk, man brukar säga God will and weather permitting och det är
verkligen sant. Jag tror på att allt är förutbestämt och att vi handlar efter detta. Men klimatet det är väl ändå
människans fel? Men detta måste ju enligt min teori vara bestämt men av vem och hur? Det kan man fundera över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback