Saga Vargas låt om kvinnomisshandel

När man tittade på Melodifestivalen, som väl minst halva Sveriges befolkning gjorde, i går så fick vi som
nr 7 lyssna till en för mig i alla fall okänd sångerska som stod stilla i lång vit klänning och sjöng på
svenska om KVINNOMISSHANDEL!! Den låten går väl aldrig hem hos tittarna sade jag till min sambo
men till min i alla fall stora överraskning gick den vidare till andra chansen. Men menar jag om den ska
slå i tyskland så måste den översättas till engelska och(eller tyska, i det sista fallet skulle den säkert
få massor av tittare att rösta på den. Nu går den förstås inte längre än till andra chansen men det
Saga Vargas sjöng om skulle visst vara självupplevt och det är ju fantastiskt att sjunga om en sådan
tråkig händelse!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback