Pacific, vilken outstanding film!!!

Ja, jag har sett på denna film som gått i 10 avsnitt i SVTs ettan varje onsdag!! Den har haft fruktansvärda bilder
från kriget mellan USAs marinsoldater och japaner i slutet av andra världskriget. Men fäste sig speciellt för vissa
personer, dvs huvudpersonerna, men vad fick man, dvs jag, reda på på slutet av filmen, dvs i går den 2 mars,
jo, filmen bygger på en bok, skriven av en av deltagarna i kriget och flera av dom som verkligen var med lever
än och man fick reda på hur de hade levt efter kriget och som sagt om vissa som fortfarande levde!!! Helt otroligt. En av deltagarna i kriget Sledgehammer som spelades fantastiskt i filmen hade skrivit en bok som filmen
till mycket stor del bygger på. Och jag menar ALLA filmer som bygger på en bra bok eller på verkligheten blir
också bra. Jag skulle vilja tacka Steven Spielberg och Tom Hanks som åstadkom denna enorma film som alla
yngre människor borde se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback