Visar det nya tvprogrammet om att välja hund djurplågeri?

Hade inte tänkt titta på det här programmet som började tis 15 mars men satt kvar efter Rapport o slötittade
och trots att jag är hundrädd, blev skrämd av bulldog som 4-åring, så är ju hundar gulliga. Den första familjen
i detta l0-avsnittsprogram? var en väldigt sympatisk familj och det var spännande att följa det slutliga hundvalet.
De valde en tik, dvs en kvinnlig hund!, inte ett dumt val tyckte jag. Men så läste jag kvällstidningen och där
fanns artiklar på flera hundexperter som påstod att det här sättet att välja hund är helt fel och egentligen
djurplågeri!!! Ja, jag vet inte, vore tråkigt i så fall. Men som i en massa andra teveprogram numera så skulle
en efter en hund väljas bort. Så detta sätt har nu spritts sig till djurvärlden!! Otroligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback