Allt är förutbestämt!!

Jag tittade på teveprogrammet Paradox på ettan häromkvällen, som började mycket underligt. Man fick via en
man se tevebilder på en bro som var söndersprängd, döda kroppar, speciellt en bild på en liten död flicka. Denne
man ringde polisen och berättade vad som skulle ske. Otroligt tyckte förstås polisen, där en tjusig som vanligt
kvinnlig polis gjorde alla undersökningar som man kunde göra. Tåget som skulle passera bron som skulle sprängas stoppades att åka just när explosionen skulle ske osv. Men allt hände som mannen hade beskrivit,
hur man än hade gjort hände det i alla fall. För min del var filmen verkligen speciell då jag till mina anhörigas
och vänners ilska säger att allt är förutbestämt!!, att när vi föds får vi vår livs bok och sedan upplever vi
den sida för sida. Det där med fri  vilja är en myt menar jag. Och det retar som sagt många.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback