Dokumentären "Vodkafabriken"

Har just tittat färdigt på den berömda ryska dokumentären "Vodkafabriken" men jag blir alltid så vågar jag
säga skrämd när jag ser på ryska dokumentärer. Ryssarna verkar ha det så jobbigt. Det handlade till större
delen om en rysk ung tjej, som varit gift och hade en liten son, var skild och bodde hos sin mamma. Men jag
blev överraskad av de rätt så tjusiga kläder och andra grejer som dessa ryskor hade. Men det var bråk och
ilska och det sas en massa oförskämdheter. Det är likadant över hela jorden menar jag, folk kan inte vara
vänner helt enkelt, inte med alla i alla fall. Man skriker och bråkar och talar illa om varandra över. överallt!!
Jag tyckte inte att den här dokumentären hade så mycket att ge, ryskorna är ju vackra men hu så sminkade.
Det ligger som en grå filt över varje beskrivning av Ryssland och ryssarna. Man blir deppig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback