Stockholms l000-åriga? ek fälls den 18 dec

Det är mycket bråk och skriverier om den 1000-åriga? eken utanför tevehuset i Stockholm om den ska fällas eller ej. Troligen sågas den ner idag den l8 november till mångas ilska. Jag är då glad att jag har en pytteliten gren
av den gamla eken. Hur jag fått den? Jo, för ca 10-15 år sedan staterade jag rätt mycket i olika tevepjäser och
inspelningarna var ofta på tevehuset i Stockholm. Det är ju utanför tevehuset som eken står och en gång hittade
jag då en liten gren som låg nedanför eken och den tog jag upp och behöll och har nu haft som sagt i över ett
decennium. Barken har lossnat från själva veden men jag är JÄTTEGLAD att jag sparat den. Den var så gullig och kändes också speciell och det vet jag ju också nu! Ska fota den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback