Snö o iskallt i min hemstad annars vackra Helsingborg

Jag kan via en webbkamera se hur vädret är i min hemstad Helsingborg men vad ser jag idag, måndagen
den 13 februari, oerhört mulet o massor, ja, nästan av snö!! Tittar sedan på en annan länk vad temperaturen
är, flera minusgrader!!! Och jag som har längtat till den skånska våren, den kan ibland komma redan i
februari. Men ur led är tiden som det lär stå i ett Shakespearedrama. Tittar varje morgon i min fina morrontidning Dagens Nyheter vad temperaturen varit som högst eller som lägst och till min stora
häpnad så kan det ibland vara flera plusgrader i Norrland medan det är minusgrader i Skåne. Vad är det här?
Upp och nervända världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback