Azerbadjan numera världsberömt. Varför?

Läser i min härliga morgontidning om ESC-förberedelserna i Azerbadjan, det tidigare så fattiga lilla
landet som bygger den största arenan i ESC-tävlingens historia!!! Vad har hänt? Man tror inte
sina ögon när man läser om hur landet utvecklats MEN fattigdomen finns kvar på vissa ställen.
Och nu vann landet förra årets ESC-tävling!! Men varför vann detta lilla tidigare så fattiga
land? Jo, och nu till något som verkligen retar mig, landet betalade ett svenskt-engelskt låtskrivar-
team för att få fram en populär låt och låten lyckades!!! Men vad är det här? Ska inte varje
land som är med och tävlar skriva en egen låt och inte hyra in andra länders låtskrivare. Helt
fel tycker jag i alla fall. Jag blir dessutom ordentligt sur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback