Passagerarlistor från "Titanic" läggs ut på nätet

Nyfikna jag skulle nog gärna vilja läsa dessa listor om alla dessa olyckliga människor som i god tro att gå ombord
på världens säkraste fartyg fick mista livet genom denna båt. Filmen "Titanic" blev ju oerhörd berömd men jag
reagerade på att den var gjord så orealistisk. Den kvinnliga huvudpersonen kunna i nästan timmar vada omkring
i fryskallt vatten utan att det verkade beröra henne och likaså var det med alla personer som efter det fartyget sjunkit låg i oändlighet ute och flöt i det iskalla vattnet. Dom hade inte överlevt länge om det varit verklighet.
Och när jag läste om hur filmen gjordes. Huvudpersonerna stod inte på ett fartyg ute i havet, dom stod på
en teaterkuliss dvs en byggd för och inte vatten så långt ögat nådde. Det lades på efteråt. Hur ska skådespelarna
då kunna spela att dom befann sig på en sjunkande båt som låg i detta dötligt kalla vatten. Nej, jag jublade inte som alla andra åt filmen tvärtom så störde mig detta sätt att spela in en film oerhört. Men jag skulle vilja
läsa listorna och fundera över alla dessa människor som dog med Titanic.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback