Förbifart Stockholm lär bli av enl DN 17 aug-07

Vad jag blir ledsen när jag läser att länsstyrelsen sagt ja till att trafikleden Förbifart Stockholm ska få byggas och förstöra den underbara Grimstaskogen (naturreservat!!) som jag bor alldeles i närheten av. Lugnet och luften i Grimstaskogen är så härliga, efter en jobbig dag i stan är det helt fantastiskt att komma hem och andas in den sköna skogsluften. Och kom inte och säg att man kan bygga denna jättetrafikled utan att det blir skador på naturen och miljön. No way. Jag hoppas att kostnader blir så höga att den inte blir av. När jag var i Los Angeles för en del år sedan hade man just byggt ännu en kringfartled runt staden och vad hände? Trafiken ÖKADE istället för att minska. Egendomligt att det inte finns andra möjligheter att få trafiken under kontroll för många, oerhört många behöver inte använda sin bil som dom gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback