USA:s största teveprogram American Idol är nu slut i svensk teve

Så kom då finalen på detta så oerhört populära program i USA American Idol och det har varit oerhört spännande att följa det i fyran. 90 miljoner tittare röstade fram vinnaren. Jag har följt serien och haft mina favoriter, så också i finalen, där jag höll på killen Blake, som sjöng härligt och var kul men förstås så vann hans medtävlare en 17-åring mörk tjej, söt och sjöng bra, dock för skrikigt i mina öron. Men jag kan trösta mig med att nu börjar den svenska Idoltävlingen. Jag älskar tävlingar men för mig slår nog inget det amerikanska programmet So you think you can dance. Vilka dansare! Helt otroliga.
Får se nu hur otrevliga de svenska domarna kommer att vara i Idolprogrammet. I den ameriaknska motsvarigheten var domaren Simon Cowell helt otroligt oförskämd. I slutprogrammet igår visade man också andra tävlanden som hade misslyckats och var löjliga och det skrattades. Bl a fanns en f d tävlande med som Simon Cowell hade kallat för en apa!! Och till min häpnad så visades både han och en bild av den omnämnda apan upp och det otroliga är att den här killen liknade verkligen den apan!! Jättegullig apa med stora ögon, namnet har jag glömt. Men ändå. Hade det gått att säga så i svensk teve? Killen som liknade en apa ställde faktiskt upp i slutprogrammet. Vilken svensk hade gjort det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback